plugins.themes.bootstrap3.article.main66850b0a4435f

Ivan Dakov Petko Naydenov

Santrauka

Virtualios tinklinės gamybos sistemos (VTGS) evoliucijos požiūriu yra vertos ypatingo mokslinio nagrinėjimo. Virtualios gamybos sistemos – tolesnis klasikinės tinklinės bei lanksčios gamybos sąvokų plėtojimas, paskatintas naujo lygio specifinių darbo vietų išdėstymo. Pagal klasikinį apibrėžimą virtualios tinklinės gamybos sistemos virtuali ląstelė (elementas) turi būti suvokiama ne kaip stacionarių fizinių automatizuotų darbo vietų grupavimas, o kaip duomenų rinkinių bei procesų valdymas. Esama nemažai problemų bei kliūčių praktiškai įgyvendinant VTGS. Pradžioje turėtų būti nustatyti veiksniai, kurie gali paveikti įgyvendinimą, bei atliekama jų analizė. Analizę lengviau atlikti, jei pavykta kiekvienam veiksniui priskirti skaitmeninę vertę. Straipsnyje pabrėžiama, kad VTGS specifiką lemia gamybos organizavimo formų (GOF) aštuoni būdingi požymiai arba ypatybės. Veiksniai, turintys įtakos sėkmingai praktiškai įgyvendinant mechaninę virtualią tinklinę gamybos sistemą, gali būti nustatyti atliekant visą būdingų požymių analizę ir grupavimą. Taip grupuojant lengviau išsamiai apžvelgti galimus veiksnius ir juos išdėstyti pagal svarbą. Požymiai grupuojami į dvi kategorijas: 1) grupuojama, remiantis gamybos proceso organizavimo erdvės ir laiko aspektu; 2) grupuojama pagal skirtingus gamybos posistemės struktūrinius elementus. Kiekvienai ypatybių grupei turėtų būti priskirta po veiksnį. Šio straipsnio autoriai nustato devynis veiksnius bei suklasifikuoja du svarbiausius iš jų. Šie veiksniai – tai gera pradžia statiškam VTGS galimybės įgyvendinimui įvertinti.

plugins.themes.bootstrap3.article.details66850b0a47bc4

Skyrius
Mokslo straipsnis