Kūrybiškumo skatinimas per žaidybinimą pagal žaidėjų tipus
plugins.themes.bootstrap3.article.main67bb89a969a56
Santrauka
Tikslas – išnagrinėti žaidybinimo taikymo teorines prielaidas skatinant individualų bei kolektyvinį kūrybiškumą atsižvelgiant į žaidėjų tipus.
Metodologija – remiantis literatūros lyginamąja analize nagrinėjami autorių darbai, atskleidžiantys žaidybinimą kaip metodą, bei kūrybiškumą, kaip fenomeną. Lyginamosios analizės tikslas – atrasti žaidybinimo taikymo prielaidas įvairaus kūrybiškumo formų skatinimui bei išnagrinėti žaidėjų tipologijas, pritaikant joms žaidimų mechanikos elementus.
Rezultatai – straipsnyje pateikiamos žaidybinimo taikymo prielaidos, nagrinėjamas sąryšis tarp įsitraukimo, panirimo ir tėkmės būsenų. Aiškinamas tėkmės būsenos vaidmuo plečiant ekspertinių žinių bazę, nagrinėjamos žaidėjų tipologijos, pagal kurias aprašoma žingsnių seka, nurodanti žaidybinimo mechanikos elementų taikymo gaires kūrybiniame procese. Pateikiamos rekomendacijos tolesniems moksliniams tyrimams.
Tyrimo ribotumas – nėra empirinių tyrimų, patvirtinančių tėkmės būsenos sąryšį su padidintu kūrybiniu produktyvumu. Ne visos žaidėjų skirstymo tipologijos grįstos empiriniais faktais.
Praktinė reikšmė – žaidybinimo praktinis taikymas skatinant kūrybiškumą leistų padidinti nestandartinių problemų sprendimo potencialą taikant išorinius sužadinimo veiksnius, dėl kurių daugiau laiko praleidžiama atliekant kūrybines užduotis. Taikant žaidimo mechanikos elementus priklausomai nuo asmenybės / žaidėjo tipo galima padidinti jo motyvaciją užsiimti kūrybine veikla.
Vertingumas – kūrybinis mąstymas yra vertinama savybė įvairiose veiklos srityse. Informacinėms technologijoms keičiant socialinę aplinką bei darbo pobūdį vis didesnę reikšmę įgauna gebėjimas netradiciškai spręsti problemas pasitelkiant kūrybinius gebėjimus. Žaidybinimas gali pasitarnauti kaip priemonė, padedanti skatinti kūrybiškumą pasitelkiant išorinius bei vidinius stimulus pagal žaidėjo tipą bei didinant įsitraukimą į individualią bei kolektyvinę kūrybinę veiklą.
Tyrimo tipas – bendroji apžvalga.
Metodologija – remiantis literatūros lyginamąja analize nagrinėjami autorių darbai, atskleidžiantys žaidybinimą kaip metodą, bei kūrybiškumą, kaip fenomeną. Lyginamosios analizės tikslas – atrasti žaidybinimo taikymo prielaidas įvairaus kūrybiškumo formų skatinimui bei išnagrinėti žaidėjų tipologijas, pritaikant joms žaidimų mechanikos elementus.
Rezultatai – straipsnyje pateikiamos žaidybinimo taikymo prielaidos, nagrinėjamas sąryšis tarp įsitraukimo, panirimo ir tėkmės būsenų. Aiškinamas tėkmės būsenos vaidmuo plečiant ekspertinių žinių bazę, nagrinėjamos žaidėjų tipologijos, pagal kurias aprašoma žingsnių seka, nurodanti žaidybinimo mechanikos elementų taikymo gaires kūrybiniame procese. Pateikiamos rekomendacijos tolesniems moksliniams tyrimams.
Tyrimo ribotumas – nėra empirinių tyrimų, patvirtinančių tėkmės būsenos sąryšį su padidintu kūrybiniu produktyvumu. Ne visos žaidėjų skirstymo tipologijos grįstos empiriniais faktais.
Praktinė reikšmė – žaidybinimo praktinis taikymas skatinant kūrybiškumą leistų padidinti nestandartinių problemų sprendimo potencialą taikant išorinius sužadinimo veiksnius, dėl kurių daugiau laiko praleidžiama atliekant kūrybines užduotis. Taikant žaidimo mechanikos elementus priklausomai nuo asmenybės / žaidėjo tipo galima padidinti jo motyvaciją užsiimti kūrybine veikla.
Vertingumas – kūrybinis mąstymas yra vertinama savybė įvairiose veiklos srityse. Informacinėms technologijoms keičiant socialinę aplinką bei darbo pobūdį vis didesnę reikšmę įgauna gebėjimas netradiciškai spręsti problemas pasitelkiant kūrybinius gebėjimus. Žaidybinimas gali pasitarnauti kaip priemonė, padedanti skatinti kūrybiškumą pasitelkiant išorinius bei vidinius stimulus pagal žaidėjo tipą bei didinant įsitraukimą į individualią bei kolektyvinę kūrybinę veiklą.
Tyrimo tipas – bendroji apžvalga.
plugins.themes.bootstrap3.article.details67bb89a96d2ce
Skyrius
Mokslo straipsnis
Šiam žurnalui suteikta Creative Commons Priskyrimas - Nekomercinis platinimas - Jokių išvestinių darbų 3.0 Unported licencija
- The Author grants to the Publisher the exclusive right and licence to publish this Article without remuneration until the expiry of the economic rights: to reproduce the article in print and digital form, including its publication; to disseminate the original version of the Article or its copies in Lithuania and foreign countries; to translate the Article; to publish the article, including making it publicly available via computer networks; to reproduce and publish the Article in Lithuanian and foreign databases; to licence usage of the Article in ways described in this paragraph.
- The Author warrants that the economic rights of the Author have not been assigned or granted to third parties, that the Article has not been published so far and is not under consideration of being published elsewhere.
- The Author warrants that the Article does not violate intellectual property rights of others.
- After the Article is published in Social Technologies the Author shall have a right to make it public on personal website or on a website of an institution of affiliation, to reproduce it for non-commercial teaching or scholarly research purposes, clearly indicating that the primary source of its publication is Social Technologies.
- This consent shall be considered invalid if the Editorial Board of the Social Technologies decides not to publish the Article.