Kūrybingumo ugdymas – investicija į kūrybinę visuomenę
plugins.themes.bootstrap3.article.main67bb82e793c5f
Santrauka
Straipsnyje analizuojama kūrybingumo svarba asmenybei ir visuomenei, kūrybingumo ugdymo poreikis universitetuose kaip dvasinės ir intelektualios elitinės asmenybės savastis. Mokslinės literatūros analizė atskleidžia, kad kūrybiškumas – ugdytina savybė, ir tuo tikslu universitetai turi taikyti originalius ir inovatyvius mokymo ir mokymosi metodus. Remiantis atvejo analize aptariamas vizualinės raiškos vaidmuo puoselėjant kūrybingumą, apžvelgiami kūrybiškumo ugdymo metodai Mykolo Romerio universiteto dėstomo dalyko programoje. Išryškinama kuriančio dėstytojo, dėstytojo menininko įtaka kūrybingos, jaunos asmenybės formavimui.
Tikslas – atsižvelgiant į šiuolaikinės kūrybinės visuomenės svarbą, atskleisti kūrybingumo ugdymo poreikį kaip dvasinės ir intelektualios elitinės asmenybės savastį, vizualinės raiškos vaidmenį, meno, kultūros istorijos pažinimo, šiuolaikinio meno ypatumų, dėstytojo – kūrėjo vaidmenį kūrybingumo ugdyme Lietuvos aukštojo mokslo institucijose.
Metodologija – mokslinės literatūros analizė atskleidžia, kad kūrybiškumas – ugdytina savybė ir tuo tikslu universitetai turi taikyti originalius ir inovatyvius mokymo ir mokymosi metodus. Remiantis atvejo analize aptariamas vizualinės raiškos vaidmuo puoselėjant kūrybingumą, apžvelgiami kūrybiškumo ugdymo metodai Mykolo Romerio universiteto dėstomo dalyko „Kūrybiškumo galimybės ir veikla“ programoje.
Rezultatai – kūrybiškumas nėra išskirtinė gabių žmonių savybė, bet pasiekiama kiekvienam individui. Švietimas ir mokymas gali būti ir paskata, ir kliūtis kūrybiškumui.
Todėl reikia kurti ir pritaikyti individualius ir originalius mokymo ir mokymosi metodus žinių trokštančios visuomenės poreikiams. Ugdant kūrybingumą svarbi metodų įvairovė.
Ugdymas menu – tai geriausias būdas asmenybės kūrybiškumui atsiskleisti. Dėstytojai menininkai suteikia profesionalų požiūrį į savo srities dalyką, yra pavyzdys savo gyvenimu ir kūryba jaunam žmogui, garsina universiteto vardą savo menine kūryba, kuri prilygsta dėstytojų mokslininkų moksliniams darbams.
Tyrimo ribotumas – straipsnyje apžvelgiama tik vieno dėstomo dalyko „Kūrybiškumo galimybės ir veikla“ metodika kūrybingumo ugdymo procese. Be to, pasitelkiamas tik vieno kurso studentų (N-90) grįžtamasis ryšys.
Praktinė reikšmė – kūrybiniame procese studentai įžvelgė teigiamą savęs vertinimą, individualiųjų savo asmenybės pusių suvokimą, savo ir kitų unikalumo pripažinimą ir vertinimą, savidiscipliną, emocijų skalę kuriant ir perduodant idėjas, komunikabilumą, gebėjimą spręsti problemas ir pritaikyti žinias. Aptariamus mokymo metodus galima taikyti mokant ir kitų dalykų.
Originalumas / vertingumas – straipsnyje aptariamas kūrybingumo ugdymo būdas vizualine raiška, naujo dėstomo dalyko „Kūrybiškumo galimybės ir veikla“ ypatumai, metodai, vaizdinė raiška kaip mąstymo ir komunikavimo būdas.
Tyrimo tipas – atvejo analizė.
Tikslas – atsižvelgiant į šiuolaikinės kūrybinės visuomenės svarbą, atskleisti kūrybingumo ugdymo poreikį kaip dvasinės ir intelektualios elitinės asmenybės savastį, vizualinės raiškos vaidmenį, meno, kultūros istorijos pažinimo, šiuolaikinio meno ypatumų, dėstytojo – kūrėjo vaidmenį kūrybingumo ugdyme Lietuvos aukštojo mokslo institucijose.
Metodologija – mokslinės literatūros analizė atskleidžia, kad kūrybiškumas – ugdytina savybė ir tuo tikslu universitetai turi taikyti originalius ir inovatyvius mokymo ir mokymosi metodus. Remiantis atvejo analize aptariamas vizualinės raiškos vaidmuo puoselėjant kūrybingumą, apžvelgiami kūrybiškumo ugdymo metodai Mykolo Romerio universiteto dėstomo dalyko „Kūrybiškumo galimybės ir veikla“ programoje.
Rezultatai – kūrybiškumas nėra išskirtinė gabių žmonių savybė, bet pasiekiama kiekvienam individui. Švietimas ir mokymas gali būti ir paskata, ir kliūtis kūrybiškumui.
Todėl reikia kurti ir pritaikyti individualius ir originalius mokymo ir mokymosi metodus žinių trokštančios visuomenės poreikiams. Ugdant kūrybingumą svarbi metodų įvairovė.
Ugdymas menu – tai geriausias būdas asmenybės kūrybiškumui atsiskleisti. Dėstytojai menininkai suteikia profesionalų požiūrį į savo srities dalyką, yra pavyzdys savo gyvenimu ir kūryba jaunam žmogui, garsina universiteto vardą savo menine kūryba, kuri prilygsta dėstytojų mokslininkų moksliniams darbams.
Tyrimo ribotumas – straipsnyje apžvelgiama tik vieno dėstomo dalyko „Kūrybiškumo galimybės ir veikla“ metodika kūrybingumo ugdymo procese. Be to, pasitelkiamas tik vieno kurso studentų (N-90) grįžtamasis ryšys.
Praktinė reikšmė – kūrybiniame procese studentai įžvelgė teigiamą savęs vertinimą, individualiųjų savo asmenybės pusių suvokimą, savo ir kitų unikalumo pripažinimą ir vertinimą, savidiscipliną, emocijų skalę kuriant ir perduodant idėjas, komunikabilumą, gebėjimą spręsti problemas ir pritaikyti žinias. Aptariamus mokymo metodus galima taikyti mokant ir kitų dalykų.
Originalumas / vertingumas – straipsnyje aptariamas kūrybingumo ugdymo būdas vizualine raiška, naujo dėstomo dalyko „Kūrybiškumo galimybės ir veikla“ ypatumai, metodai, vaizdinė raiška kaip mąstymo ir komunikavimo būdas.
Tyrimo tipas – atvejo analizė.
plugins.themes.bootstrap3.article.details67bb82e797631
Skyrius
Mokslo straipsnis
Šiam žurnalui suteikta Creative Commons Priskyrimas - Nekomercinis platinimas - Jokių išvestinių darbų 3.0 Unported licencija
- The Author grants to the Publisher the exclusive right and licence to publish this Article without remuneration until the expiry of the economic rights: to reproduce the article in print and digital form, including its publication; to disseminate the original version of the Article or its copies in Lithuania and foreign countries; to translate the Article; to publish the article, including making it publicly available via computer networks; to reproduce and publish the Article in Lithuanian and foreign databases; to licence usage of the Article in ways described in this paragraph.
- The Author warrants that the economic rights of the Author have not been assigned or granted to third parties, that the Article has not been published so far and is not under consideration of being published elsewhere.
- The Author warrants that the Article does not violate intellectual property rights of others.
- After the Article is published in Social Technologies the Author shall have a right to make it public on personal website or on a website of an institution of affiliation, to reproduce it for non-commercial teaching or scholarly research purposes, clearly indicating that the primary source of its publication is Social Technologies.
- This consent shall be considered invalid if the Editorial Board of the Social Technologies decides not to publish the Article.