plugins.themes.bootstrap3.article.main6742e9175d548

Andrius Narbekovas Birutė Obelenienė Žydrūnas Kulpys

Santrauka

Pastaruosius penkerius metus Lietuvoje gausėja asmenų, sudarančių santuokas. Tačiau skyrybų skaičiumi Lietuva pirmauja Europos Sąjungoje. Skyrybos – neretas reiškinys netgi tarp katalikų, kurių santuoka yra pripažįstama kaip viena ir neišardoma. Straipsnyje nagrinėjama problema, jog netinkama sužadėtinių, kurie rengiasi tuoktis Katalikų Bažnyčioje, santuokos samprata gali būti labai rimta prielaida skyryboms. Straipsnyje atskleidžiamos santuokos savybės, remiantis Katalikų Bažnyčios mokymu. Darbas pagrindžiamas empiriniu kiekybiniu tyrimu, kuriuo siekiama išsiaiškinti, kokia yra katalikų sužadėtinių, besirengiančių tuoktis Bažnyčioje, santuokos samprata ir kaip ji atitinka Katalikų Bažnyčios mokymą. Tyrime dalyvavo visų septynių Lietuvos vyskupijų sužadėtiniai, lankantys sužadėtinių pasirengimo santuokai programos užsiėmimus vyskupijų šeimos centruose. Kadangi tiriamųjų populiacija yra baigtinė ir žinoma, pasinaudojant minimalaus imties tūrio nustatymo formule, apskaičiuota tiriamųjų imtis (N563) yra pakankamai reprezentatyvi, kad galima būtų teigti, jog gautieji rezultatai atspindi visos šalies tendencijas. Išanalizavus tyrimo duomenis paaiškėjo, jog sužadėtiniai neturi aiškios santuokos Katalikų Bažnyčioje sampratos. Jų nuomone, santuoką sukuria jausmai, santuoką galima nutraukti. Beveik pusė pritaria, jog santuokai nebūtina priesaika Bažnyčioje. O tai nedera su Katalikų Bažnyčios santuokos vienumo ir neišardomumo principu.

plugins.themes.bootstrap3.article.details6742e9175f1bc

Skyrius
Mokslo straipsnis